Hoppa till verktygsfältet
Alla våra egna serviceställen, SelfChat och de riksomfattande servicenumren håller stängt på midsommarafton fredagen den 21.6.2024.

Du kan använda SHVS tjänster när du har anmält dig

För att kunna använda SHVS tjänster även efter den 1.1.2024 måste du vara registrerad för vårterminen på din högskola. Innan du kontaktar oss, vänligen observera att närvaroinformationen överförs till SHVS från högskolorna med en fördröjning på cirka 1–3 dagar.

Att till exempel använda webbtjänsten Self och koppla dig till en distansmottagning kräver att du har anmält dig som närvarande och informationen om registering har redan överförts till SHVS. Försök att logga in i Self i god tid före din distansmottagning. Om du inte kan logga in, kontakta oss per telefon så att din tid kan flyttas.

Se även till att dina kontaktuppgifter är uppdaterade i webbtjänsten Self, eftersom infomationen inte uppdateras automatiskt från andra källor. Genom att hålla dina kontaktuppgifter uppdaterade gör du det smidigare att uträtta ärenden hos oss.

Vänligen avboka eventuella mottagningstider som är bokade för vårterminen om din rätt att använda våra tjänster slutar i slutet av höstterminen 31.12.2023. Mottagningstiderna avbokas inte automatiskt utan du måste själv sköta avbokningen om du vill slippa betala en avgift för oanvända mottagningstider.