Webbtjänsten Self
Webbtjänsten Self är ett enkelt och snabbt sätt att uträtta ärenden som gäller din hälsa. När du har loggat in i Self som användare kan du uträtta många ärenden smidigt på webben.
Logga in i Self som användare
- Gå till webbtjänsten Self.
- Logga in i tjänsten med dina nätbankskoder eller ett mobilcertifikat. När du loggar in identifieras du och din rätt att anlita SHVS tjänster kontrolleras.
- När du loggar in första gången ska du godkänna användarvillkoren.
- Börja använda Self genom att fylla i dina kontaktuppgifter. Kom också ihåg att ange om du vill få påminnelser om meddelanden som inkommit i tjänsten per textmeddelande eller e-post.
- Se till att dina kontaktuppgifter är uppdaterade, eftersom de inte uppdateras automatiskt från befolkningsregistercentralen eller andra källor.
Du kan använda Self för att:
Hantera mottagningstider
- Du hittar alla dina bokade tider och tidsbeställningstillstånd i Self
- Boka en mottagningstid när du har fått ett tidsbeställningstillstånd från vår telefontjänst eller av en av våra sakkunniga.
- Du kan avboka och flytta dina mottagningstider. Observera att om du avbokar din mottagningstid så kan du inte längre använda tidsbeställningstillståndet.
Komma på distansmottagning
- Distansmottagningar som ordnas via Self sker alltid via en skyddad förbindelse.
- Du kommer in på din distansmottagning med din egen apparat. Läs anvisningarna för hur du kommer på en distansmottagning.
Fylla i serviceformulär
- I webbtjänsten Self hittar du ett urval av formulär relaterade till bedömning av vårdbehovet och din hälsa. Fyll i det formulär som passar dina symtom, så kontaktar vi dig genom att sända dig ett sms, ett meddelande i Self eller genom att ringa dig. Observera att samtalet kommer från ett dolt nummer. Behandlingstiderna anges i formuläret, och du kan fylla i formuläret när som helst.
- Med formulären kan du dessutom vara i kontakt med oss om problem som berör användningen av webbtjänsten Self och frågor som gäller rättelser beträffande fakturering.
Chatta
- Du kan nå chattjänsterna direkt från webbtjänstens förstasida. Våra hälso- och sjukvårdsexperter i SelfChat betjänar dig genom bedömning av vårdbehovet, servicehandledning och rådgivning om egenvård. Mer exakt information om öppethållningstider hittar du på tidsbeställningens sidor >>
Kontakta oss om du har något problem
- Du kan använda kontaktformulär för att kontakta oss i behandlingsrelaterade ärenden, vid problem med användningen av webbtjänsten Self eller om du vill begära rättelse av en faktura.
Svara på vår hälsoenkät
- Förstaårsstuderande kan svara på vår hälsoenkät i Self.
- Efter att du har svarat på hälsoenkäten får du en personlig bedömning av ditt hälsotillstånd i Self när en hälsovårdare har gått igenom dina svar.