SelfChatten öppnar på måndagen den 3.5. och därmed kan du återigen använda två olika tjänstekanaler. SelfChat fungerar jämsides med telefontjänsten angående bedömningen av vårdbehovet och tidsbeställning.
I SelfChatten kan du diskutera i realtid med SHVS:s vårdpersonal. Personalen kan ge råd och vägledning för egenvård hemma. Därtill kan du genom SelfChatten göra en kontaktbegäran eller boka mottagninstider.
Två servicekanaler
1. SelfChat
SelfChatten betjänar från och med 3.5.2021 mån-fre kl. 12.00-14.00. SelfChat har bara en servicelinje. SelfChatten finns i webbtjänsten Self.
2. Riksomfattande servicenummer
De riksomfattande servicenumren betjänar mån-fre kl. 8.00-14.00. Det finns två servicelinjer:
- Allmän och mental hälsa tjänster 046 710 1073
- Oral hälsa tjänster 046 710 1085.
Kontakta oss bara via en servicekanal – antingen i SelfChat eller via telefon för att undvika trängsel, tack!
Instruktioner för att boka tid.