Hoppa till verktygsfältet
Alla våra egna serviceställen, SelfChat och de riksomfattande servicenumren håller stängt på midsommarafton fredagen den 21.6.2024.

Studerande: kom ihåg att ge feedback efter ditt läkarbesök

SHVS börjar samla in feedback via sms om hur kunderna upplevt sina läkarbesök. Genom att samla in feedback får vi mer ingående information än tidigare om hur kunderna upplever kvaliteten på tjänsten och hur den kunde utvecklas.

– Det är viktigt att vi genast från början får med de studerande på detta och att så många som möjligt besvarar den korta enkäten. Då kan resultaten ge en heltäckande och tillförlitlig bild av kundernas erfarenheter, säger SHVS chefsöverläkare Teija Kulmala.

Från och med 30.10 får studerande en begäran om feedback via sms varje gång de haft tid hos en psykiater, allmänläkare eller tandläkare, antingen i form av ett videomöte eller ett fysiskt mottagningsbesök. Feedbacken ges anonymt. Mottagarna ombes svara på tre frågor via en länk i sms:et. Sms:ets avsändare är YTHS (oavsett språkversion).

SHVS samlar in feedback på sina tjänster också på andra sätt. Du kan använda följande kanaler när du vill kontakta oss på SHVS angående vår verksamhet: