Hoppa till verktygsfältet
Tyvärr är vår bedömning av vårdbehovet överbelastad, och en del av serviceformulären i webbtjänsten Self är tillfälligt otillgängliga. Om formuläret du behöver är ur bruk, ber vi dig att kontakta oss per telefon. Vi beklagar eventuella besvär.

Self: Nya tjänster, lättare att använda

Nu kan du sköta dina hälsoärenden i Self ännu enklare och mångsidigare än tidigare. Fler tjänster har lagts till, däribland också hälsofrämjande tjänster som är öppna för alla.

Tjänster i Self

Startvy

När du loggar in i Self hittar du enkelt all information som är relevant för dig i startvyn. I avsnittet ”Kom ihåg” ser du när du har följande tid inbokad och om det är fråga om ett fysiskt besök på mottagningen, ett distansmöte eller en telefontid. I samma avsnitt visas också alla e-formulär som du blivit ombedd att fylla i. Du hittar även viktiga meddelanden om våra tjänster i startvyn.

Du kan gå till olika tjänster antingen direkt från startvyn på förstasidan eller via den övre menyn. 

Bokade tider och tidsbeställningstillstånd

I avsnittet ”Bokade tider och tidsbeställningstillstånd” i startvyn ser du antalet bokade tider och tidsbeställningstillstånd som du har. Om du vill titta närmare på dem, gå till sidan ”Bokade tider och tidsbeställningstillstånd” via den övre menyn. Då ser du alla dina inbokade mottagningstider och kan vid behov flytta eller avboka dem. Efter att du fått ett tidsbeställningstillstånd kan du boka nya tider i tidsbokningskalendern. Du kan också se dina tidigare tidsbokningar.

Fyll i serviceformulär i Self  

I webbtjänsten Self hittar du ett urval av formulär relaterade till bedömning av vårdbehovet och din hälsa. Fyll i det formulär som passar dina symtom, så kontaktar vi dig genom att sända dig ett sms, ett meddelande i Self eller genom att ringa dig. Observera att samtalet kommer från ett dolt nummer.

Utöver de formulär som är fritt tillgängliga kan du få blanketter relaterade till din behandling ifyllda. Dessa former endast visas i Self när den professionella har skickat blanketten för att fyllas i.

Du kan också använda formulär för att kontakta oss vid problem med användningen av webbtjänsten Self eller om du vill begära rättelse av en faktura.     

Chattjänster

Du kan nå chattjänsterna direkt från webbtjänstens förstasida. Våra hälso- och sjukvårdsexperter i SelfChat betjänar dig genom bedömning av vårdbehovet, servicehandledning samt i ärenden som gäller tidsbokning.

Hälsofrämjande tjänster

I Self finns nu också digitala hälsofrämjande tjänster som är öppna för alla. Där har du tillgång till ett videobibliotek som behandlar faktorer som påverkar det psykiska välbefinnandet samt depression, alkohol och dryckesvanor.