Siirry sisältöön

Selfissä uusia palveluja ja parempaa käytettävyyttä

Self-verkkopalvelussa voit hoitaa terveyteesi liittyviä asioita digitaalisesti nyt entistä helpommin ja monipuolisemmin. Käytössäsi on uusia asiointilomakkeita ja niiden lisäksi verkkopalvelusta löytyy kaikille avoimia terveydenedistämisen palveluja.

Näin Self palvelee

Aloitusnäkymä

Kun kirjaudut Selfiin, löydät juuri sinulle ajankohtaiset asiat helposti palvelun aloitusnäkymästä. Ajankohtaista sinulle -osioon on koottu seuraava varattu vastaanottoaikasi ja tieto siitä, onko kyseessä lähi-, etä- vai puhelinvastaanotto. Ajankohtaista-osiosta löydät myös sinulle täytettäväksi osoitetut verkkolomakkeet. Lisäksi löydät pääsivulta asiointiin liittyvät tärkeät tiedotteet.

Selfin palvelukokonaisuuksiin pääset siirtymään joko etusivun aloitusnäkymästä tai ylävalikosta.  

Varatut ajat ja ajanvarausluvat

Aloitusnäkymän ”varatut ajat ja ajanvarausluvat” -osiossa näe, sinulle varattujen aikojen ja ajanvarauslupien lukumäärän. Jos haluat tarkastella aikoja ja ajanvarauslupia tarkemmin, siirry ”varatut ajat ja ajanvarausluvat” -sivuille verkkopalvelun ylävalikosta. Täältä löydät kaikki sinulle varatut vastaanottoajat ja voit tarvittaessa siirtää tai perua niitä. Ajanvarusluvan saatuasi voit varata ajanvarauskalenterista uusia vastaanottoaikoja. Pääset tarkastelemaan myös menneitä vastaanottojasi.

Täytä asiointilomakkeita Selfissä

Selfin asiointipalvelusta löydät valikoiman lomakkeita hoidontarpeen arviointiin ja terveytesi liittyen. Täytä oireisiisi sopiva lomake, olemme sinuun yhteydessä Self-viestillä, tekstiviestillä tai soittamalla. Huomaathan, että puhelu tulee tuntemattomasta numerosta. Käsittelyajat löydät lomakkeelta.  

Vapaasti käytössä olevien asiointilomakkeiden lisäksi voit saada täytettäväksi hoitoosi liittyviä lomakkeita, jotka näkyvät Selfissä vain silloin, kun sinua hoitavat ammattilainen on lähettänyt lomakkeen täytettäväksi.  

Yhteydenottolomakkeilla voit olla meihin yhteydessä hoitoon liittyvissä asioissa, Self-palvelun käyttöön liittyvissä ongelmissa tai laskutukseen liittyvissä oikaisupyynnöissä.      

Chat-palvelut

Verkkopalvelun etusivulta pääset suoraan myös chat-palveluihin. SelfChatissä sinua palvelevat terveydenhuollon ammattilaiset, joilta saat arvion hoidontarpeesta ja palveluohjauksen ja voit hoitaa ajanvaraukseen liittyviä asioita. Kuulovammaisten asiointia varten chatissa on oma palvelulinja. Palvelulinja on tarkoitettu vain kuulovammaisille.

Terveydenedistämisen palvelut

Uutena osiona Selfistä löytyy nyt myös kaikille avoimia terveydenedistämisen verkkopalveluja. Tällä hetkellä käytettävissä on mm. videokirjasto, jossa käsitellään laajasti mielen hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä, masennusta sekä alkoholia ja juomistottumuksia.