Hoppa till verktygsfältet
Tyvärr har vi störningar i distansmottagningar och SelfChat för tillfället. Om du har en distansmottagning och du inte kan koppla dig till mottagningen på grund av detta problemet, kommer SHVS att kontakta dig per telefon. Vi beklagar om besväret.
Söker du information om influensavaccinationer vid SHVS? Kolla ortspecifik information här.

Två nummer, alla tjänster – riksomfattande servicenummer till tidsbokningen

Från och med 1.10.2020 tar SHVS i bruk riksomfattande servicenummer, och samtidigt upphör användningen av telefonnummer som är specifika för respektive serviceställe.

I ärenden som gäller tidsbokning och servicehandledning kan du i fortsättningen kontakta oss via två telefonnummer eller två servicelinjer i SelfChat. Du behöver bara välja servicelinje eller telefonnummer utgående från om ditt ärende gäller munhälsotjänster eller övriga tjänster.

Våra nya telefonnummer

Munhälsotjänster tfn. 046 7101085
Övriga tjänster tfn 046 7101073

I SelfChat hittar du motsvarande servicelinjer: munhälsotjänster samt övriga tjänster.

Vår telefontjänst är öppen under SHVS öppettider. Via SelfChat får du betjäning i ärenden som gäller munhälsa på eftermiddagar må‑to kl. 12–15 och fre kl. 12–14 och i övriga ärenden under de vanliga servicetiderna, d.v.s. må–to kl. 8–15 och fre kl. 8–14.

Ibruktagandet av riksomfattande telefon- och servicelinjer hör samman med SHVS nya servicemodell. Servicemodellen tas i bruk i sin helhet i samband med att SHVS verksamhet utvidgas, men från och med oktober tas olika delar av den i bruk genom pilotprojekt. Läs mer >