Hoppa till verktygsfältet

Observera att du får tillgång till Self när du har anmält dig som närvarande vid din högskola 1.1 för vårterminen och 1.8 för höstterminen. SHVS får den studerandes uppgifter med några dygns fördröjning efter att närvaroanmälan gjorts.

Om du inte har bankkoder eller mobilcertifikat och du inte har fått en pinkod för CallSign‑identifiering från SHVS ska du ta med passet när du går till mottagningen och be om inloggningskoder.

Observera att planerat underhåll tillfälligt kan hindra dig från att använda tjänsten kvälls- och nattetid. Webbtjänsten Self kan endast användas i Finland och Sverige.

Om inloggningen inte lyckas (det har gått över en vecka sedan närvaroanmälan gjordes, och inget planerat underhåll pågår), ta kontakt genom att fylla i formuläret. Fyll i alla fält noggrant. Inom 2 veckor får du ett epostsvar att problemet har lösts eller att det kommer att kräva mer tid att lösa det.

Om ärendet är brådskande eller dina studier redan har avslutats, kontakta SHVS under öppettiderna, mån.–tors. kl. 8.00–15.00 och fre. kl. 8.00–14.00, per telefon 046 710 1085 (oral hälsa) eller 046 710 1073 (allmän och mental hälsa). Formuläret är endast avsett för rapportering av problem med inloggningen i Self. Frågor som gäller vård, servicehandledning eller tidsbokning besvaras inte.

Inloggningsproblem i Self

Fält markerade med en * är obligatoriska
Hur märkte du inloggningsproblemet?
Har du tidigare kunnat logga in i Self?
Har du finländska bankkoder och/eller mobilcertifikat? *

Uppgifter om den studerande

Ditt telefonnummer och din e-postadress sparas inte i SHVS system och kommer endast att användas för att utreda problemet och för att kontakta dig om lösningen.

Uppgifter om när inloggningsproblemet uppstod och vilken enhet som användes

Bifoga en skärmdump av felmeddelandet, där också adressfältet är synligt. Om du inte kan ta en skärmdump, ge så exakt information som möjligt om vad som står i felmeddelandet.