Fakturering
Vi skickar ut din faktura nästa vardag efter mottagningsbesöket enligt ditt val antingen elektroniskt som e-faktura eller per post. Du kan ta i bruk e-fakturatjänsten både i din nätbank och i OmaPosti-tjänsten.
E-faktura via din nätbank
Du kan göra ett avtal enligt din egen banks anvisningar, efter att du har fått en pappersfaktura.
E-faktura till OmaPosti
Om du ännu inte har tagit i bruk OmaPosti:
- Ingå ett OmaPosti-avtal.
- Välj att brev och fakturor som skickas av SHVS levereras till dig via OmaPosti.
Om du har tagit i bruk Omaposti:
- Om du har ingått ett OmaPosti-avtal kan du välja att brev och fakturor som skickas av SHVS levereras till dig via OmaPosti.
- Posttjänsten levererar dina fakturor till OmaPosti.
Om jag inte har tagit i bruk e-fakturatjänsten
- Om du inte har tagit i bruk e-fakturatjänsten får du pappersfakturor per post. Kom ihåg att kontrollera att dina kontaktuppgifter i Self är uppdaterade. adressuppgifterna hos SHVS uppdateras inte automatiskt via befolkningsregistret
- Dina fakturor sparas alltid också i Self, där du lätt hittar dem.
Begäran om rättelse av en klientavgift
- Du kan be om rättelse av en klientavgift om du är missnöjd med klientavgiften eller om du fått en påminnelse om en faktura som du tycker att du redan betalt.
- Innan du ber om rättelse kontrollera att du betalt fakturan med rätt referensnummer, till rätt bankkonto och med rätt belopp.
- Du hittar formuläret för begäran om rättelse av en faktura i Self.
Indrivning av en faktura
Visma Financial Solutions tar hand om indrivning av fakturor som förfallit. Observera att klienten betalar kostnaderna för indrivningen.