Siirry sisältöön
Valtakunnalliset ajanvarausnumerot palvelevat 29.1.2021 saakka klo 8.00-12.00. SelfChat on toistaiseksi suljettu. Jatkamme puhelinpalvelun ruuhkan purkamista ja saat takaisinsoiton 1-3 arkipäivän kuluessa. Valtakunnalliset palvelunumerot: yleis- ja mielenterveys p. 046 710 1073 ja suunterveys p. 046 710 1085.

Kelalle maksettu korkeakouluopiskelijan terveydenhoitomaksu kattaa opiskelijalle kaikki YTHS:n palvelut. Muita palvelu- tai käyntimaksuja ei peritä.

Peruuttamattomien vastaanottojen maksu

Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö perii opiskelijalta 40 euron suuruisen maksun, jos opiskelija jättää saapumatta varatulle ajalleen. Maksua ei peritä, jos saapumatta jäämiselle on ollut hyväksyttävä syy. Peruutusmaksu koskee lääkärin sekä suun ja hampaiden tutkimuksen ja hoidon etä- ja lähivastaanottoaikoja sekä kalliiden kuvantamistutkimuksen vastaanottoaikoja.

Omat laskusi löydät Self-palvelusta, jossa voit tarvittaessa tehdä myös oikaisupyynnön.

Laskutus

Lähetämme käyttämättömän ajan laskun valintasi mukaan joko sähköisesti e-laskuna tai postitse. E-laskupalvelun voi ottaa käyttöön sekä verkkopankin että OmaPosti-palvelun kautta. Löydät laskusi aina myös Self-palvelusta.

E-lasku verkkopankin kautta

Voit tehdä e-laskusopimuksen YTHS:n kanssa verkkopankissasi jo ennen ensimmäisenkään laskun saapumista. 

  • Jos verkkopankissa kysytään laskun viitenumeroa, syötä tähän henkilötunnuksesi, jotta e-laskusopimus kohdistuu oikeaan henkilöön.

E-lasku OmaPostiin

Jos sinulla ei ole vielä käytössä OmaPosti-palvelua:

  • Tee OmaPosti-sopimus.
  • Valitse, että YTHS:n lähettämät kirjeet ja laskut toimitetaan sinulle OmaPosti-palvelun kautta

Jos sinulla on käytössäsi Omaposti-palvelu:

  • Jos olet tehnyt OmaPosti-sopimuksen voit valita, että YTHS:n lähettämät kirjeet ja laskut toimitetaan sinulle OmaPosti-palvelun kautta.
  • Postituspalvelu toimittaa laskusi OmaPostiin.

Entä jos minulla ei ole e-laskupalvelua käytössä

  • Jos sinulla ei ole e-laskupalvelua käytössä, saat laskusi postitse. Muista tällöin huolehtia, että osoitetietosi ovat Selfissä ajan tasalla. Osoitetiedot eivät päivity automaattisesti väestörekisterijärjestelmästä.
  • Omat laskusi tallentuvat aina myös Self-palveluun, josta löydät ne vaivattomasti.

Asiakasmaksun oikaisu

  • Voit pyytää asiakasmaksuun oikaisua, jos olet tyytymätön asiakasmaksuun tai jos olet saanut muistutuksen laskusta, jonka olet mielestäsi jo maksanut.
  • Ennen oikaisun pyytämistä tarkista, että olet maksanut laskun oikealla viitenumerolla, oikealle pankkitilille ja oikealla summalla.
  • Löydät oikaisupyyntölomakkeen Selfistä.

Laskun perintä

Visma Financial Solutions Oy huolehtii erääntyneiden laskujen perinnästä. Huomioithan, että asiakas maksaa perinnästä aiheutuvat kulut.

Palvelut käytössäsi