Siirry sisältöön

SelfChatiin on avattu uusi mielenterveyspalvelujen linja

SelfChatiin on avattu uusi palvelulinja mielenterveyspalvelujen hoitoonohjaukseen. SelfChatin mielenterveys-linja palvelee opiskelijoita hoidontarpeen arvioinnissa ja palvelunohjauksessa arkisin klo 8.00-14.00. Palvelu on kolmikielinen suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. 

SelfChatin yleisterveyden ja suunterveyden linjat hoidontarpeen arvioinnissa, palveluohjauksessa ja ajanvarauksessa palvelevat entiseen tapaan arkisin klo 12-14. Mielenterveyspalvelujen korona-aikana kasvaneen kysynnän vuoksi SelfChatin mielenterveyspalvelujen linjan palveluajat ovat pidemmät. Tällä halutaan varmistaa asiakkaiden nopea yhteydensaanti ja ohjaus tarvittavan avun piiriin. 

SelfChat palvelee hoidontarpeen arvioinnissa ja hoitoonohjauksessa

  • yleisterveyden ja suunterveyden asioissa ma-pe klo 12.00-14.00
  • mielenterveyden asioissa ma-pe klo 8.00-14.00.

SelfChatin laajemmat mielenterveyspalvelut toteutetaan YTHS:lle myönnetyllä valtionavustuksella, joka on tarkoitettu koronapandemian aiheuttamien haittojen lieventämiseen, korkeakouluopiskelijoiden opiskelukyvyn tukemiseen ja hyvinvoinnin varmistamiseen.

Keskusteluapua anonyymissä MieliChat-palvelussa

Kesäkuussa opiskelijoiden käyttöön avattiin anonyymi MieliChat-palvelu. MieliChatissä voit keskustella anonyymisti mieltäsi painavista asioista ja saada neuvoja ja tukea mielenterveyteen ja hyvinvointiin liittyvissä kysymyksissä. MieliChat palvelee arkisin klo 8-14 ja myös se löytyy Self-verkkopalvelusta.

Huomaathan, että MieliChatissa ei käsitellä potilastietoja tai ajanvarauksia. Näissä asioissa käytä SelfChattiä tai soita yleis- ja mielenterveyden valtakunnalliseen palvelunumeroon 046 7101073.