Siirry sisältöön

SelfChat palvelee jälleen!

Koronaviruspandemian aiheuttamasta resurssien priorisoinnista johtuen SelfChat suljettiin tilapäisesti maaliskuussa. Poikkeustilanteen akuutissa vaiheessa palvelimme opiskelijoita tehokkaimmin keskittämällä hoidontarpeen arvioinnin puhelinpalveluun. Nyt SelfChat voidaan kuitenkin avata uudelleen ja käytössä on jälleen kaksi asiointikanavaa.

Näin SelfChat toimii 6.5.-26.6.2020

  • SelfChatillä ei ole erillisiä palveluaikoja vaan kanava on potentiaalisesti avoinna YTHS:n palveluaikoina.
  • SelfChatissä näkyvä vihreä pallo kertoo, että chat on avoinna ja paikalla on YTHS:n ammattilaisia. 
  • Kun SelfChat on aktiivisena, voit liittyä jonoon sen mukaan, mitä asiasi koskee (Suunterveys tai Yleis- ja mielenterveys). Ensimmäinen vapautuva hoitaja poimii sinut aloittamaan chat-keskustelun.
  • Chatissa voit saada yleisluontoista terveysneuvontaa ja opastusta palveluihin. Parhaiten chatissä hoituvat selkeiden, yksittäisten kysymysten hoitaminen. Jos kysyttävää ja keskusteltavaa on enemmän, suosittelemme yhteydenottoa puhelimitse.
  • Chatissä tehdään mahdollisuuksien mukaan myös hoidontarpeen arviointia. Saat ammattilaisen arvion tilanteestasi, ohjeita ja neuvoja ja tarvittaessa ajan vastaanotolle.
  • SelfChatissä toimitaan tällä hetkellä valtakunnallisilla resursseilla. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että paikalliseen toimintaan liittyvissä kysymyksissä saatamme joissain tapauksissa ohjata sinut ottamaan yhteyttä oman paikkakuntasi palvelupisteeseen puhelimitse.