Yhteydensaanti ja hoidontarpeen arviointi
Hoitotakuulainsäädännön mukaisesti asiakkaan välittömän yhteydensaannin tulee toteutua saman arkipäivän kuluessa ja hoidontarpeen arvioinnin 3 arkipäivän kuluessa.
- Yhteydensaannilla tarkoitetaan sitä, että saat yhteyden YTHS:ään samana päivänä, kun soitat takaisinsoittopalveluun tai asioit SelfChatissä.
- Hoidontarpeen arvioinnilla tarkoitetaan sitä, että YTHS:n terveydenhuollon ammattilainen kartoittaa tilanteesi, arvioi hoidontarpeesi ja hoidon kiireellisyyden. YTHS:llä tämä tapahtuu takaisinsoiton yhteydessä tai SelfChatissä.
Yleis- ja mielenterveys, puhelut ja vasteaika
Graafista näet, kuinka monta asiakasta on soittanut yleis- ja mielenterveyden palvelunumeroon (tummansininen palkki) ja kuinka moneen olemme saaneet soittaessamme yhteyden (vaaleansininen palkki). Pinkki viiva kertoo vasteajan keskiarvon eli sen, kuinka nopeasti takaisinsoitto on tapahtunut (minuuttia). Vihreä viiva kuvaa takaisinsoiton tavoiteaikaa.

Yleis- ja mielenterveyden palvelunumeroon tuli
- syyskuussa 2022 23 260 puhelua
- lokakuussa 2022 21 713 puhelua
- marraskuussa 2022 21 187 puhelua
- joulukuussa 2022 13 773 puhelua
- tammikuussa 2023 20 647 puhelua
- helmikuussa 2023 17 652 puhelua
Saimme soittaessamme yhteyden
- syyskuussa 2022 22 807 henkilöön
- lokakuussa 2022 21 436 henkilöön
- marraskuussa 2022 20 715 henkilöön
- joulukuussa 2022 13 613 henkilöön
- tammikuussa 2023 20 418 henkilöön
- helmikuussa 2023 17 462 henkilöön
Takaisinsoiton keskimääräinen vasteaika oli
- syyskuussa 2022 172 minuuttia
- lokakuussa 2022 245 minuuttia
- marraskuussa 2022 177 minuuttia
- joulukuussa 2022 110 minuuttia
- tammikuussa 107 minuuttia
- helmikuussa 2023 77 minuuttia
Takaisinsoiton tavoiteaika oli 540 minuuttia.
Suunterveys, puhelut ja vasteaika
Graafista näet, kuinka monta asiakasta on soittanut suunterveyden palvelunumeroon (tummansininen palkki). Grafiikan pinkki viiva kertoo vasteajan keskiarvon eli sen, kuinka nopeasti takaisinsoitto on tapahtunut (minuuttia). Vihreä viiva kuvaa takaisinsoiton tavoiteaikaa.

Suunterveyden palvelunumeroon tuli
- syyskuussa 2022 10 847 puhelua
- lokakuussa 2022 9 148 puhelua
- marraskuussa 2022 8 819 puhelua
- joulukuussa 2022 6 025 puhelua
- tammikuussa 2023 10 387 puhelua
- helmikuussa 2023 8 613 puhelua
Saimme soittaessamme yhteyden
- syyskuussa 2022 10 650 henkilöön
- lokakuussa 2022 8 999 henkilöön
- marraskuussa 2022 8 674 henkilöön
- joulukuussa 2022 5 897 henkilöön
- tammikuussa 2023 10 226 henkilöön
- helmikuussa 2023 8 482 henkilöön
Takaisinsoiton keskimääräinen vasteaika oli
- syyskuussa 2022 68 minuuttia
- lokakuussa 2022 50 minuuttia
- marraskuussa 49 minuuttia
- joulukuussa 2022 55 minuuttia
- tammikuussa 2023 101 minuuttia
- helmikuussa 2023 160 minuuttia
Takaisinsoiton tavoiteaika oli 540 minuuttia.
(Päivitetty 9.3.2023)