Siirry sisältöön

Hoitotakuulainsäädännön mukaisesti asiakkaan välittömän yhteydensaannin tulee toteutua saman arkipäivän kuluessa ja hoidontarpeen arvioinnin 3 arkipäivän kuluessa.

  • Yhteydensaannilla tarkoitetaan sitä, että saat yhteyden YTHS:ään samana päivänä, kun soitat takaisinsoittopalveluun tai asioit SelfChatissä.
  • Hoidontarpeen arvioinnilla tarkoitetaan sitä, että YTHS:n terveydenhuollon ammattilainen kartoittaa tilanteesi, arvioi hoidontarpeesi ja hoidon kiireellisyyden. YTHS:llä tämä tapahtuu takaisinsoiton yhteydessä tai SelfChatissä. 

Yleis- ja mielenterveys, puhelut ja vasteaika

Graafista näet, kuinka monta asiakasta on soittanut yleis- ja mielenterveyden palvelunumeroon (tummansininen palkki) ja kuinka moneen olemme saaneet soittaessamme yhteyden (vaaleansininen palkki). Pinkki viiva kertoo vasteajan keskiarvon eli sen, kuinka nopeasti takaisinsoitto on tapahtunut (minuuttia). Vihreä viiva kuvaa takaisinsoiton tavoiteaikaa.  

Infograafi, jonka selite löytyy tekstistä.

Yleis- ja mielenterveyden palvelunumeroon tuli

  • toukokuussa 2021 15 186 puhelua
  • kesäkuussa 2021 11 657 puhelua
  • heinäkuussa 2021 10 634 puhelua
  • elokuussa 2021 17 835 puhelua
  • syyskuussa 2021 21 896 puhelua
  • lokakuussa 2021 18 353 puhelua

Saimme soittaessamme yhteyden

  • toukokuussa 2021 14 773 henkilöön
  • kesäkuussa 2021 11 269 henkilöön
  • heinäkuussa 2021 10 210 henkilöön
  • elokuussa 2021 16 581 henkilöön
  • syyskuussa 2021 19 506 henkilöön
  • lokakuussa 2021 16 687 henkilöön

Takaisinsoiton keskimääräinen vasteaika oli

  • toukokuussa 2021 43 minuuttia
  • kesäkuussa 2021 33 minuuttia
  • heinäkuussa 2021 34 minuuttia
  • elokuussa 2021 334 minuuttia
  • syyskuussa 2021 660 minuuttia
  • lokakuussa 2021 683 minuuttia

Takaisinsoiton tavoiteaika on 540 minuuttia.

Suunterveys, puhelut ja vasteaika

Graafista näet, kuinka monta asiakasta on soittanut suunterveyden palvelunumeroon (tummansininen palkki) ja kuinka moneen olemme saaneet soittaessamme yhteyden (vaaleansininen palkki). Grafiikan pinkki viiva kertoo vasteajan keskiarvon eli sen, kuinka nopeasti takaisinsoitto on tapahtunut (minuuttia). Vihreä viiva kuvaa takaisinsoiton tavoiteaikaa.  

Infograafi, jonka selite löytyy tekstistä.

Suunterveyden palvelunumeroon tuli

  • toukokuussa 2021 7 528 puhelua
  • kesäkuussa 2021 5 784 puhelua
  • heinäkuussa 2021 4 869 puhelua
  • elokuussa 2021 9 010 puhelua
  • syyskuussa 2021 11 230 puhelua
  • lokakuussa 2021 9 455 puhelua

Saimme soittaessamme yhteyden

  • toukokuussa 2021 7 369 henkilöön
  • kesäkuussa 2021 5 666 henkilöön
  • heinäkuussa 2021 4 759 henkilöön
  • elokuussa 2021 8 759 henkilöön
  • syyskuussa 2021 10 748 henkilöön
  • lokakuussa 2021 9 197 henkilöön

Takaisinsoiton keskimääräinen vasteaika oli

  • toukokuussa 2021 84 minuuttia
  • kesäkuussa 2021 19 minuuttia
  • heinäkuussa 2021 38 minuuttia
  • elokuussa 2021 80 minuuttia
  • syyskuussa 2021 514 minuuttia
  • lokakuussa 2021 94 minuuttia

Takaisinsoiton tavoiteaika on 540 minuuttia.