Siirry sisältöön

Lähetämme laskun vastaanottokäynnin jälkeisenä arkipäivänä valintasi mukaan joko sähköisesti e-laskuna tai postitse. E-laskupalvelun voi ottaa käyttöön sekä verkkopankin että OmaPosti-palvelun kautta. Löydät laskusi aina myös Self-palvelusta.

E-lasku verkkopankin kautta

Voit tehdä e-laskusopimuksen YTHS:n kanssa verkkopankissasi jo ennen ensimmäisenkään laskun saapumista. 

  • Jos verkkopankissa kysytään laskun viitenumeroa, syötä tähän henkilötunnuksesi, jotta e-laskusopimus kohdistuu oikeaan henkilöön.

E-lasku OmaPostiin

Jos sinulla ei ole vielä käytössä OmaPosti-palvelua:

  • Tee OmaPosti-sopimus.
  • Valitse, että YTHS:n lähettämät kirjeet ja laskut toimitetaan sinulle OmaPosti-palvelun kautta

Jos sinulla on käytössäsi Omaposti-palvelu:

  • Jos olet tehnyt OmaPosti-sopimuksen voit valita, että YTHS:n lähettämät kirjeet ja laskut toimitetaan sinulle OmaPosti-palvelun kautta.
  • Postituspalvelu toimittaa laskusi OmaPostiin.

Entä jos minulla ei ole e-laskupalvelua käytössä

  • Jos sinulla ei ole e-laskupalvelua käytössä, saat laskusi postitse. Muista tällöin huolehtia, että osoitetietosi ovat Selfissä ajan tasalla. Osoitetiedot eivät päivity automaattisesti väestörekisterijärjestelmästä.
  • Omat laskusi tallentuvat aina myös Self-palveluun, josta löydät ne vaivattomasti.

Asiakasmaksun oikaisu

  • Voit pyytää asiakasmaksuun oikaisua, jos olet tyytymätön asiakasmaksuun tai jos olet saanut muistutuksen laskusta, jonka olet mielestäsi jo maksanut.
  • Ennen oikaisun pyytämistä tarkista, että olet maksanut laskun oikealla viitenumerolla, oikealle pankkitilille ja oikealla summalla.
  • Löydät oikaisupyyntölomakkeen Selfistä.

Laskun perintä

Visma Financial Solutions Oy huolehtii erääntyneiden laskujen perinnästä. Huomioithan, että asiakas maksaa perinnästä aiheutuvat kulut.