Laskutus

YTHS lähettää potilaslaskut postitse tai e-laskuna. Muut kuin e-laskut lähetetään postituspalveluun. Jos opiskelija on tehnyt OmaPosti-sopimuksen (ent. Netposti) ja on valinnut sieltä YTHS:n, postituspalvelu toimittaa laskut OmaPostiin. Lasku lähetetään vastaanottokäyntiä seuraavana arkipäivänä.

Huom. YTHS siirtää maksamattoman laskun perintäyhtiön Visma Financial Solutions Oy:n perittäväksi. Perinnästä aiheutuvat kulut jäävät asiakkaan maksettavaksi.


Oikaisupyyntö laskusta tai maksumuistutuksesta

Mikäli olet saanut maksumuistutuksen laskusta, jonka olet mielestäsi jo maksanut, tarkista seuraavat asiat ennen yhteydenottoasi YTHS:lle:

  1. Oletko maksanut laskun oikealla viitenumerolla?
  2. Oletko maksanut laskun oikealle pankkitilille?
  3. Oletko maksanut laskun oikealla summalla?

Tarkista myös, että yhteystietosi YTHS:llä ovat ajan tasalla. Yhteystietomuutokset voit tehdä Self-palvelun kautta.

Jos sinulla on huomautettavaa laskustasi tai saamastasi maksumuistutuksesta, voit hoitaa asiasi täällä:

Oikaisupyyntö laskusta