Uutinen
Open menu

Chat tuli jäädäkseen

Ajankohtaista

20.12.2018

Pilotoimme syksyn ja loppuvuoden aikana chattia opiskelijan uutena, vaihtoehtoisena palvelukanava YTHS:ssä asiointiin. Kokeilun aikana chat on palvellut 1-2 tuntia päivässä puhelinpalvelun rinnalla hoidontarpeen arvioinnissa ja ajanvarauksessa.

Syksyn aikana chatissa asioitiin kaikkiaan noin 5000 kertaa. Opiskelijat kommentoivat palvelukanavaa muun muassa seuraavasti:

– Erittäin hyvä uudistus, ja osoittaa ajan hengessä mukana olemista.

– Hyvä ja kätevä palvelu. Helppokäyttöinen ja simppeli, selkeä sekä hyvät ja nopeat ohjeet miten toimia yms. Iso plussa!

– Chatti tuntui erittäin vaivattomalta ja matalan kynnyksen tavalta ottaa yhteys terveydenhuollon piiriin. Vastauksen saaminen oli helppoa, vaivatonta ja nopeaa.

Chatin toimivuudesta saatiin arvokasta palautetta niin opiskelijoilta kuin henkilökunnaltakin. Opiskelijoiden kehitysehdotukset koskivat ennen kaikkea palvelu- ja jonotusaikoja ja jonotustilanteen selkiyttämistä. Chattaavalta henkilökunnalta saadun palautteen pohjalta kehitämme palvelun toiminnallisuuksia asiantuntijan näkökulmasta. Ensi kevään aikana käyttöön saadaan entistäkin toimivampi asiointikanava

Chat palvelee tammi-helmikuussa ma–pe klo 13–14

Chat palvelee 7.1.–28.2.2019 ma–pe klo 13–14. Chatin löydät Self-palvelusta, jonne kaikki opiskelijan sähköisen asioinnin palvelut YTHS:llä on keskitetty. Chatissa keskustelet YTHS:n terveyden ammattilaisen kanssa, saat neuvoja ja opastusta kotihoitoon tai tarvittaessa ajan vastaanotolle.

Lue lisää Self-palvelusta ja kirjaudu palveluun.