Laskutus

YTHS:n asiakkaita laskutetaan postitse tai e-laskulla. Mikäli opiskelijalla on Netposti-sopimus, YTHS toimittaa laskut Netpostiin. Lasku lähetetään vastaanottokäyntiä seuraavana arkipäivänä.

Aiemmin opiskelijoilla on ollut mahdollisuus saada pdf-lasku Asiointitilille. E-lasku on korvannut pdf-laskuvaihtoehdon.

Huom. YTHS siirtää maksamattoman laskun perintäyhtiö Visma Dueton perittäväksi. Perinnästä aiheutuvat kulut jäävät asiakkaan maksettavaksi.

Oikaisupyyntö laskusta tai maksumuistutuksesta

Jos sinulla on huomautettavaa laskustasi tai saamastasi maksumuistutuksesta, voit hoitaa asiasi

HUOM! Verkkoasiointilomakkeet eivät ole käytössä ajalla 12.12.–17.12. Asiointitilin muutosten vuoksi. Asiointitili poistuu käytöstä ja vaihtuu Suomi.fi-palveluun 14.12. alkaen.
Lue lisää: https://suomi.fi/etusivu

Mikäli olet saanut maksumuistutuksen laskusta, jonka olet mielestäsi jo maksanut, tarkista seuraavat asiat ennen yhteydenottoasi YTHS:lle:

  1. Oletko maksanut laskun oikealla viitenumerolla?
  2. Oletko maksanut laskun oikealle pankkitilille?
  3. Oletko maksanut laskun oikealla summalla?

 

Tarkista, että yhteystietosi YTHS:llä ovat ajan tasalla. Yhteystietomuutokset voit tehdä Self-palvelun kautta.